Thursday, December 6, 2012

Blog Yang Aku Suka Terjah

Assalamualaikum everbody :)
Kali ni bercerita tentang blog pulak ye. Sudah ketandusan idea dalam bercerita sebab aku tak pernah masuk pertandingan bercerita. *ok tak ada kaitan*

Jenis blog yang aku suka baca

1) Entry-entry yang di post tak terlalu panjang. Simple entry dan ayat yang sempoi. Means tak ada ayat scientific or something like that yang membuatkan aku kena cari kamus dewan atau oxford untuk cari maksud atau untuk lebih canggih terpaksa buka GOOGLE TRANSLATE.

2)Tulisan yang tak terlalu kecil macam semut api yang berjalan kat kaki dan gigit kaki aku sesuka hati dia. Nasib baik binatang kalau manusia aku sumpah seranah sebakul dah.

3) Blog yang tidak terlalu bercerita pasal peribadi contohnya "I love my BF" , " Aku benci BF aku", "Aku sedang patah hati", "I miss you sayang" atau yang sewaktu dengannya.

4) Sudah tentu blog yang famous contohnya Fatin Liyana, Irine Nadia Marcello, Dena Bahrin dan Hanis Zalikha.

5) Blog yang tak serabut sampai pening kepala aku. Gadjet kiri kanan. Gambar atas bawah. Doodle setiap bucu.

6) Dah tentu-tentu blog-blog kawan-kawan aku sebab kalau tidak aku yang menyokong siapa lagi kan? Wakakaka...


Jenis blog yang aku suka melawat

1) Blog Lyssa Faizureen sebab aku suka tengok tutorial dia yang simple dan mudah untuk faham.

2) Blog-blog yang comey lotey. Especially blog geng-geng budak sekolah rendah. Terserlah keSWEETan disitu walaupun entry diorang yang di publish tak matured. Hehehe..Jangan marah..

3) Blog yang ada lagu best. Nampak tak betapa aku masuk blog tu hanya nak dengar lagu. *kurang ajor ko fatin*

4) Blog-blog golongan artis contohnya Zahiril Adzim, Yana Samsuddin dan Syamsul Yusof. Aku melawat je tengok apa perkembangan diorang. Baca taklah sebab mostly diorang post pasal kerja dan hal-hal production. Satu pembacaan yang berat. Aku kan suka baca entry yang ringan-ringan je. ^_^



Ok itu je. Aku pun ada kekurangan. Tak semua orang suka dan tak semua orang juga benci. Sedangkan kita tak boleh nak sukakan semua orang so apakan daya kita nak paksa semua orang sukakan kita.

Kalau ada kekurangan pada belog ni tegur ye. Jangan simpan dalam hati and of course aku takkan simpan dalam hati jikalau ini untuk kebaikan bersama seperti ada seorang hamba Allah yang tegur aku untuk buangkan word verification supaya senang dia nak komen. Seriously kalau dia tak tegur aku takkan perasan yang blog  aku ni kena guna word verification :)


Wassalam~~~~


Lots Of Luv,
Fatin Aziz...

11 comments:

Unknown said...

:) nice blog :)

fatin aziz said...

thank you :)

Unknown said...

Wah bagus post ni.
Membuat readers lagi memahami 'taste' blog kamu:)

http://inijojomerah.blogspot.com/

fatin aziz said...

thanks for reading :)

Shafiqah Rashid said...

blog aii mesti include kennn.
hahaha xD

fatin aziz said...

you sapa ek? yg mesti aii nak includekan u..hahaah

penglipur said...

http://www.cinonexcoreyan.com

Anonymous said...

Nice entry...Jom follow and keep comment ok
http://lyranadya.blogspot.com/2012/12/wishlist-for-2013.html

win3 said...

kalau blog aku masuk kriteria yang mana ya?

fatin aziz said...

i will..InsyaAllah~~~

fatin aziz said...

blog yg suka lawat kot~~~ hehe