Monday, February 3, 2014

Benda Perlu Buat

Assalamualaikum..

Hello guys..Selamat Tahun Baru Cina bagi yang menyambut, bagi yang tak menyambut macam aku ni selamat makan limau banyak-banyak.. Rasanya belum terlambat lagi kan nak wish walaupun memang terlambat pun. Wahahaha.


You know cuti Iolls cuma tinggal 2 minggu je lagi mak noks. 2 MINGGU je lagi. Ohmai Ohmai. Belum puas kot. Extend cuti boleh tak?

Sepanjang cuti ni, list yang aku nak buat separuh je baru buat. Separuh lagi aku tak buat pun. Hakikatnya MALAS.


Hampir sebulan berhempas pulas dan memulas kepala otak nak pikir pasal final exam yang macam ujian antara hidup dan mati, of course jerawat-jerawat pun sibuk jugak nak bertempek. Busy dengan study memang WAJIB la aku tak ambil kisah pun pasal cuci muka ke apa. Benda penting yang aku pikir "kalau tak study, ko jangan nangis lepas habis paper esok". Wakakaka..

Pernah dengar tak Vitamin Dian'z ni? Bagi yang pernah dengar apa lagi try la. Bagi yang tak pernah dengar so sekarang korang dengar elok-elok. Vitamin ni elok untuk orang alergik makanan laut macam aku, muka berminyak macam aku, jerawat yang selalu hadir tanpa pedulikan situasi macam aku. Sesiapa yang mengalami masalah macam aku boleh la cuba. Aku tak boleh la bagi jaminan CONFIRM elok. Lain orang lain sensitivity kulit. Tapi sepanjang aku consume satu botol dulu Alhamdulillah menjadi. Kulit pun better dari dulu. Paling penting PRODUK ORANG MELAYU. Dijamin HALAL.. Lepas tu aku stop sebab poket tengah kering. Well nak beli vitamin bukan 5/6 hengget okay!!


Start cuti sem aku busy dengan online bisnes balik so adalah duit poket sikit nak tanggung diri sendiri. Tanggung mak ayah tak cukup lagi. Hekhekhek.


Macam aku, nak beli vitamin ni aku tak beli kat main supplier sebab banyak hal nak kena buat. Tunjuk bayaran la, isi order form la. Senang lagi beli kat stokis. Check out page DIAN PIXY, kat situ korang tau siapa-siapa yang jadi agent berdaftar so korang boleh pilih dengan siapa korang nak beli. Make sure AGENT BERDAFTAR supaya tak kena tipu atau dapat barang tiruan.




Sebab kedua aku suka beli dengan stokis ni adalah sebab diorang suka bagi free gift. Macam yang aku beli ni. Vitamin RM80 (sama je harga dengan siapa korang beli) tambah dengan RM5 postage (depends pada seller, ada yang 6 hengget). Jadi total RM85 tambah dengan shiseido black mask 3 KEPING + 1 LIPS TINT. Dulu aku beli dengan agent lain dapat 2 EYE COLLAGEN MASK + 1 3D MASK. Best tak?? Selalunya yang tak bagi free gift ni aku tak layan. Hehehe. Bila aku nak beli je vitamin ni aku akan tanya pada semua agent yang pernah aku beli then tanya ada dapat gift tak? Kalau ada aku proceed bayaran, kalau takde cari yang lain. :P

Cara makan:

Satu botol ada 60 tablets. Sebiji pagi selepas makan dan sebiji malam selepas makan. Make sure jangan makan perut kosong. Tahan sampai sebulan. Kalau nak jimat boleh makan sebiji sehari. Tahan 2 bulan. Awal-awal aku makan 2 biji tapi akhir-akhir aku makan sebiji sebab poket kering tak boleh beli yang baru. Huhuhu..

Makan vitamin ni make sure korang jangan minum susu atau coffee dan apa-apa minuman berkafein. Vitamin tak akan bertindak sekiranya ada kafein dalam badan. Nak cepat perubahan pastikan minum banyak air kosong okay. Ini yang tengah aku usahakan memandang tengah cuti, tenaga pun tak banyak keluar so air pun kurang minum. Hehehe




Selain jaga kulit muka waktu cuti ni, benda lain yang perlu aku buat adalah memasak. Yes! Aku nak belajar memasak. Jujur aku cakap aku minat memasak masakan western. Banyak jugak aku google resepi. Kadang-kadang tengok program masakan kat AFC.  Yang ni HOMEMADE PIZZA. Guna roti tortilla je. Bahan atas-atas, aku campak mana yang ada dalam peti ais je  Sebijik macam pizza hut tu tak lah tapi sekadar nak basahkan tekak makan Italian food boleh la. Pizza ni italian ke???


Lots Of Luv,
Fatin Aziz...

10 comments:

Rubiatul Adawiyah said...

haha.. tak terfikir pulaka nak mintak free gift.. heee.. ^_^

fatin aziz said...

bukan mintak tapi mmg diorg sediakan setiap kali nak beli barang dari dian'z..majoriti mmg mcm tu.. :)

tsumiki hajira said...

pizzaaa tuuu sedap ohoi XD

fatin aziz said...

hahaha...sedap la jugak.. :P

athiqi ariff said...

err..beshnya kentang goreng 2...nk ckit blh..

fatin aziz said...

hahaha..amek la..

JAIDA JAMIL said...

curi fries atas pizza satu :p

fatin aziz said...

curi byk pun xpe.. :)

Aimi Farhana said...

sodap!

fatin aziz said...

:D