Sunday, September 2, 2012

"My" Wedding Day

Assalamualaikum WBT...
Apa khabar anda di sana? Saya di sini sihat walafiat. Tajuk bajet tak lama dah aku nak menikah. Jemput datang la ye. Kad-kad akan mula dihantar mulai bila-bila yang aku suka.Muehehe..

Haha..not my wedding day but my cousin wedding day. My wedding day next 6 years from now maybe :P 

Cousin aku yang perempuan tu bukan lelaki ok. Actually cousin mak aku tapi aku tak tahu apa pangkat dia kalau dengan aku so aku anggap cousin je la. Kalau korang nak tahu pertemuan antara lelaki dan perempuan ni diatur oleh somebody. Cousin mak aku jugak yang kenen-kenenkan dua orang. Mula-mula tak nak. Malu-malu konon tapi kalau dah jodoh tak kemana. Bercinta dengan orang lain bagai nak rak tapi kawen dengan orang lain. Cousin aku dulu bercinta dengan orang lain tau. Apa dah jadi dengam lelaki tu aku pun tak tau. But sincere from my heart this person (the groom) is much better than the old one. Seriously!!

Berlangsung pada hari raya ketiga.
Di Bachok, Kelantan..


Ni la pengantin perempuan. Kalau korang rasa dalam gambar tak cantik tapi mai sini aku nak habaq (gtau)..Kat luar dia memang cantik!!!
Kalau aku lelaki konfem-konfem aku masuk meminang la. Hak3


Tema turqouise. Tapi aku ni jenis yang pelik + aneh = baju hijau yang aku pakai. Bila ummi aku tanya..

Ummi: Kenapa tak pakai baju warna biru yang satu lagi tu??
Aku: Biar aaahhh!!! Bukan fatin pun yang nak kawen. Tema turqouise ke, kelabu tahi anjing ke, hijau lumut tepi tasik ke, hitam tahi cicak ke peduli apa. Kalau fatin kawen baru ikut tema..Hehehe :)
Tok Su : Betul2. Tok su setuju dengan kak fatin. Bukan kita yang nak kawen kan..
Ummi : -_-

Time for akad nikah :O
Sejak akhir-akhir ni aku suka ikut orang pergi akad nikah. Dulu malas sebab malas nak tunggu lama-lama. Faktor usia kot plus semangat tengok orang menikan :P

Macam mengantuk la pulak mata pengantin ni.






Dup dap dup dap..(firasat aku je la) yang pengantin tu relaks je aku tengok






Waktu ni konfem tangan pun menggeletar. Nasib baik suruh sign je kalau suruh buat essay macam mana la tulisannya ye???eeemmmm(fikir-fikirkanlah)


Kalau aku tak nak gelang, tak nak rantai, tak nak cincin tapi nak kunci kereta mercedes benz boleh..*kedip-kedip mata*

Tak berkelip mata Puteri (budak baju merah) tengok kak ngah kawen.


" betul ke kena sarung macam ni?? Pengang tangan macam ni ek??"



Waktu ni aku nampak tangan pengantin menggeletar..Yeeeeppppeeeee!! Tak payah nak cover sangat la. Memang terserlah keNERVOUSan di situ..




Cameraman: Cium lama-lama sikit. Nak ambil gambar.
( Hai mata tu tengok kat mana tu? Isteri depan mata..Hehehe)


Dalam hati "Tudung ni kacau la. Macam mana aku nak cium dahi? Dah la suruh aku cium dahi.."





Eh2 ummi aku pulak yang ada kat situ. Bagi la can anak dia...Nak jugak merasa ala-ala pengantin gitu~~~





Happy je walaupun di awal perkenalan buat-buat tak tahu :P












Bridemaid tak berbayar 1


Bridemaid tak berbayar 2
muka sedih sebab kakak dia dah di ambil orang :( 






"Makan Beradab"
Memang beradab la. Makan pun sikit je. Lepas pengantin habis makan apa lagi aku yang pergi serbu meja pengantin tu.

Habis sudeeehhhh~~~
Eh2 mana gambar bersanding? Ada dalam camera orang lain. Waktu bersanding perut aku menyanyi lagu "selamat penganti baru" so aku kena slow down volume so aku pergi la makan. Jadi tak sempat nak tangkap gambar. Habis je aku makan, pengantin turun nak makan. Habis je pengantin makan, aku pun duduk makan for second round..Hehe..Tak payah nak kutuk aku sangat la ye sebab korang pun buat benda yang sama jugak macam aku kan :D

Next entry
"hantar menantu"..
Di mana??
Bila??
Berapa ramai rombongan??
Tungguuuuu~~~~

Wassalam...
Lots Of Luv
Fatin Aziz..

8 comments:

Ayu said...

blue Turquise mmg cantik!terserlah pengantin.:)

Liza Razak said...

cantik betul pengantin..sama cantik dan sama padan :)

fatin aziz said...

cantik ek akak?? nanti sya pun nak warna ni jugak la..hehe

fatin aziz said...

thanx!!bgi pihak pengantin :P

Unknown said...

cantiklah sepupu you. tahniah yer, both of them. :)

fatin aziz said...

thanx bgi pihak sepupu..hehe

Dahlia Daffodil said...

bla la aq nk kawen ni?hahahaa..

fatin aziz said...

teringin dah ke??hehe..calon dh ada troskan je la..haha