Tuesday, September 11, 2012

Officially A Student Of Engineering

 Ada macam engineer tak??


 
Salam readers, bloggers, people, students, mommy, daddy out there..
Now im "proudly" a student of engineering. Proud ke? Kira proud kan je la. Bukan boleh ubah dah kan. Mungkin ni jalan terbaik untuk aku sebagai hamba Allah setelah pelbagai liku, onak, duri aku tempuhi. *powernya ayat*

Bila sebut je engineering semua orang akan cakap
"Wah hebatnya ko fatin. Dapat engineering. Besar nanti jadi engineer. Gaji masyuuukkk!! Nak-nak kawen pulak dengan engineer! Cari kat aku sorang.."
Diorang pulak yang excited lebih..hhhmmm
Aku pulak dengan muka dont know senyum je. Iye kan pun tak. Menafikan pun tak. Sebabnya aku memang tak ada hati nak ambil engineering. Ni bukan cita-cita aku, bukan minat aku, and last but not least subjek yang paling aku benci kat sekolah ialah Pyhsics! Proudly to say that, Yes im the one of the haters in Physics!!:O

Spm aku teruk sebab Physic tapi tak tahu apsal kat asasi subjek ni jugak la yang bantu aku. Adakah minat terhadap Physics sudah mekar lagi mewangi lagi mengharum bak bunga mawar??.Jawapannya TIDAK.

Aku pernah cakap kat kawan aku macam ni.
" Weh aku ingat nanti degree aku nak ambil ENGINEERING la sebab ko tengok la Physic aku macam ok je dari yang lain" *sambil tunjuk kertas tutorial Physic dengan riaknya :P

Last-last ambik kau Fatin kata-kata menjadi kenyataan walaupun hati tak pernah pun berniat dan bermimpi nak ambil engineering. Mulut cakap lain, hati cakap lain. Yang mulut juga menjadi doa.




 Sumpah aku tak suka belajar benda alah ni dari dulu lagi.  :(



 Antara sebab aku tak suka engineering....

1. Engineering dengan Physics diibaratkan sahabat baik.
    Korang yang belajar fizik mesti tahu kan bab-bab elektrik segala bagai kan. Step up transformer,
    step down tranformer, heat capacity, dan bla bla bla...(jangan menafikan sebab aku budak sains!)

2. Engineering mesti lelaki.
    Bagi aku lelaki lebih macho kalau ambil bidang ni berbanding bidang sains contohnya biology, 
    geology...Lagi macho kalau pilot. (menyempat ko fatin..hehe)

3. Engineering mesti praktikal dengan litar-litar @ mesin depend dengan kos la.
    Aku lebih suka praktikal dengan benda-benda yang extreme. Habis tu litar tu tak extreme? Kalau
    tiba-tiba shocked ko jugak yang kena. Yes! I know it! Tapi aku prefer benda-benda bernyawa. 
    Manusia lagi BEST!!

4. Engineering more to calculation.
    I love maths. But sometimes i admit that im quite slow in calculation if its not involve in maths
    subject ( eg physics and chemistry)

5. Engineering is the major course in my family.
    Sepupu no satu, IT. No dua, power system engineering. No tiga pun power system engineering. No
    empat electrical engineering. No lima ( me) electrical power system engineering. (macam gabung 
    kos-kos sepupu aku je ).Semua yang ambil engineering lelaki ok aku je yang perempuan kat sini.


I cant do anything. Just keep silent and follow the fate. At the same time put extra effort.


Thats Why I Hate Engineering 
but at the same time im trying to love it slowly...


p/s: Tak kenal maka tak cinta. So kita kenal-kenal dulu lepas tu kita bercinta. Ada jodoh kita kawen. Muehehe..


Lots Of Luv,
Fatin Aziz..

14 comments:

Dahlia Daffodil said...

bla sbot pasl fizik,tringat pulok dgn dr fakhrul "ksygan" kta 2..haha
oit no 2,study baik2 kat sna..hehe :)

fatin aziz said...

haha..insyaAllah..ko pun sma tau jgn dok snyap2 je.
aku kna blajar ohms law wei tros igt dr fakhrul..hek3

Anonymous said...

salam..nice entry n nice blog..jemput singgah n follow shoppylegacy.blogspot.com ye, tenkiu :D

fatin aziz said...

wassalam..thanx!!

Unknown said...

wah~nice nice!!
wanie minat doctor-ing hehe
doa doa kan wanie yer? :D
nice bloG!!

fatin aziz said...

sma la..sya minat doctor gak tapi xde jodoh.
btw gud luck ek.. :)

OmmaWany said...

hahaha..aq pn xsuka fizik guk.dulu kt skolah slalu lulus cukup2 mkn. p aq minat guk ngn civil engineering cuma jodoh ngn fizik xde. lw aq pksa guk aq takut bgunan y aq wt t roboh xsmpai sehari. hahaha

iezayusof said...

haha, sabor aje laa akak oi. haha, btw ieza folo sini akak. jmput folo ieza jugak :)

sakuraadibah said...

dulu pas spm der gak apply mec engineering nih. Dapat kat uitm, p.pinang.. tapi, family soh masuk bidang lain. Bak kata orang, restu dan kberkatan mak ayah lg penting. So, masuk la healthcare dep[artment, Alhamdulillah, semuanya semakin baik.

fatin aziz said...

selalunya apa yg kita nak susah utk dpt tapi bnda yg kita benci tu la terbaik utk kita :)

fatin aziz said...

mmg tgh sabar la ni maybe ni yg terbaik utk akak..thanks dik..:)

fatin aziz said...

org suka gila2 fizik x dpt plak engin. slalu mcm tu :)

Ayu said...

Wahhh...belajar rajin2 taw!Takpe, slowly u will love it.:)

fatin aziz said...

insyaAllah akak..thanx for the moral support!!! :)