Sunday, November 25, 2012

Penat

Salam uolls..
Apa yang penat? Siapa yang penat?
Aku lah yang penat. Pejam celik pejam celik pejam dan masih lagi celik sekarang, tup tup dah nak hampir final. Tak sangka la pulak. Rasa macam baru semalam berorientasi. Dalam tak suka belajar kos yang bukan pilihan, dah nak final pun. Kalau macam ni, tak lama lagi tanpa disedari, aku dah final year weh! Yeay!!!

Siapa cakap belajar kat degree senang. Sekolah lagi best weh. Ye SEKOLAH. Budak-budak sekolah tolonglah jangan merungut if korang rasa penat atau susah sebab once korang semua masuk universiti barulah korang akan rasa macam nak jadi budak sekolah balik. Mesti korang rasa dah basi benda ni sebab mostly bekas-bekas student mesti cakap benda yang sama. Dont worry aku pun pernah berada di tempat korang. Seniors, parents semua cakap kat aku nanti aku akan rindu sekolah tetapi dengan riak dan takbur ditambah sikit dengan sombong aku cakap "takkan rindu punya. Bukan best pun hidup budak sekolah. Peraturan sana sini".

Yang part peraturan tu la korang akan rindu. Belajar kat universiti memang best. Korang nak pakai apa-apa pun takpe tapi janganlah keterlaluan. Tapi bosan kot. Aku dah tak tahu nak pakai baju apa. Semua baju aku dah pakai. Dah boring dah. * over* Kalau waktu sekolah, korang tak payah pikir nak pakai baju apa, warna apa. Dah tentu-tentu warna putih! Kat sini, hari ni pakai merah and esok merah, orang tegur. Hari ni baju kurung, esok pun baju kurung, orang tegur jugak. Kat sekolah ada orang tegur? Except yang langgar peraturan sesesuka hati sesedap rasa.

Belajar kat sini memang best. Kelas 2 jam, rest 4 jam. Pastu kelas sejam, rest 5 jam. Kadang-kadang, sehari tak ada kelas langsung. Tapi korang ingat boleh melangut waktu-waktu rest tu. Assingment menggunung kiri, kanan, depan, belakang,atas, bawah. Tutup mata dengan assignment, buka mata tengok assingment. Nak update blog pun tak ada masa free. Kena tunggu kelapangan. *Habis fatin yang ko asyik update blog tu boleh pulak?* Bak kata Fatin Liyana, sesibuk mana pun kita, masa tu harus dicari. Yeah! Im agree!

Aku baru tinggal seminggu tak update blog ada orang tegur dah. Termengah-mengah aku menaip before nak kejar bas pergi kelas. *Wahaha..Macam ada peminat la kan* Ok lah ni je buat hari ni. Just a simple entry! Nak tido dulu. Tido itu perlu untuk fokus dalam kelas petang-petang ni...*bagos sungguh alasan itu ^_^*

Lots Of Luv,
Fatin Aziz..

14 comments:

محمد رازيق said...

all the best. yang best kat U sbb bebas nak pakai baju apa. jadual pun x fix sgt

Unknown said...

study lok2
http://nurulnamasaya.blogspot.com/

fatin aziz said...

thank you :)

fatin aziz said...

insyaAllah.. :)

cik lebah said...

hellooo.... sy berkunjung disini

fatin aziz said...

hye :)

Fatin Sakinah said...

hai...dah follow awk..
kalau sudi jom la singgah blog sy ;) http://sakinahfatin.blogspot.com

fatin aziz said...

thanx :)

Khairunisa Amir said...

Hai,,,
Ya, less rules but it's challenging..

Dah follow...:)
Feel free to terjah blog saya... flowerygadis.blogspot.com

fatin aziz said...

hai..:)

Amyna said...

study hard & smart for ur final exam... Gud luck ya pren ;-)

fatin aziz said...

insyaAllah...thanx :)

nur anis said...

waaa..memang setuju sangat yang zaman sekolah lagi best kan...apa pun, good luck for ur final ye..:)

fatin aziz said...

thanx.. :)