Thursday, May 23, 2013

Pakcik Kawen, Aku Study...

Assalamualaikum..

Kalau diikutkan jam aku waktu Malaysia campur Afghanistan sekarang ni jam 12:28 am pada tarikh 24/5/2013 mengikut garisan khatulistiwa. Ayat macam budak pernah failed Geografi. Ehem3 saya A ok geografi walaupun waktu sekolah dulu nota tak pernah nak siap.Ish dah pagi ni. Anak dara tak boleh tido lewat-lewat nanti bangun susah takde siapa nak masuk meminang.


Hello...


Ni anak dara zaman moden. Tido lambat tapi bangun awal (kadang-kadang). Persoalannya sekarang kenapa aku tetiba rajin menaip pagi-pagi ni? Jawapannya adalah aku baru je habis makan burger segedabak besar. Jangan nak pelik ye. Saya ada alasan tersendiri mengapa saya makan lewat malam. Tengah hari tadi aku makan pukul 12, malam aku ada test. Before test aku tak makan so sebab tu la test tadi aku tak boleh jawab (alasan). Jadi bila dah balik, nak meraikan dengan jayanya kerana dapat menulis jawapan untuk semua soalan walaupun pada hakikatnya aku hentam je, aku belilah burger. Kira ok pe. Bebudak lelaki semua pukul 11 pergi lepak kedai makan order nasi goreng kampung la, mee mamak la. Kesian tau makcik pakcik kedai tu nak balik tido. Aku ni kan budak yang baik...



Bila dah terbongkang kekenyangan haruslah melawan nafsu yang menggila daripada mengular/berbaring/bergolek/termenung di atas katil. Aku ni bila dah duduk atas katil bilang sampai 3 dah berdengkur. So tolong elakkan aku dari duduk di atas katil ye. :P
Cari punya cari inisiatif lain untuk tidak berada di atas katil buat masa terdekat ni, perkara paling mustajab ialah online. Ni je ubat untuk mengantuk bagi budak-budak universiti ni. Belajar sejam, ngantuk, online kejap, tapi hakikatnya berjam-jam. Nisbah online lebih banyak dari study. :P



Kawan aku cakap gambar ni macam teletubbies. Jahat betul la ko. Nasib baik lelaki, kalau perempuan dah lama makan siku aku masak lemak cili api.


 Sebagai selingan je. Takde gambar terbaru. Takde masa nak berphotoshoot memandangkan aku dah nak final. Keadaan muka dah terurus. Jerawat semua nak tumbuh. Minyak semua nak keluar. Kepada yang takde minyak tu boleh contact aku sebab aku ni pun pengeluar minyak jugak.



Minggu depan, minggu akhir aku kuliah. Lepas tu aku akan mengadap study week yang penuh dengan ketekunan seolah-olah masa itu emas. Nak turun beli nasi pun rasa macam "ish masa berjalan. Nak salin baju lagi. Nak jalan ngok ngek ngok ngek lagi. Semua masa tu kalau aku guna untuk study dah habis satu chapter aku rasa"


Masa tu lah, baju dah pakai berbaldi-baldi tak basuh. Buku bertimbun-timbun atas meja malas nak kemas. Kertas-kertas nota bertaburan di lantai. Mangkuk pinggan kat sinki tak berbasuh-basuh, nak guna baru basuh. Kasut-kasut main campak je bila nak masuk rumah, takdenye nak susun elok-elok. Dalam rumah akan jadi sunyi sepi dan tenang, semuanya study dengan tekun sekali. Syabas HOUSEMATES!


Paling tak best, waktu study week, pakcik aku kawen. Pakcik oooo pakcik..tak sabar nak kawen ke sampai tak menyempat nak tunggu anak saudaramu ini habis exam. Antara pakcik kawen dengan study mana aku pilih? Konfem la aku pilih balik kampung untuk pakcik kawen tapi semua tu angan-angan. Ummi aku dengan abah suruh duduk asrama, study.


 "Tingkatkan prestasi, kurangkan C, berdiri di atas usaha sendiri."

Ehem3..Aku tak dapat C ye untuk subjek sem lepas. Tapi nak bagi sedap slogan tu aku letak lah C, dah tak tau nak letak ape.



Untuk makcik-makcik yang lain, tolonglah kalau dah happy sambut wedding tu janganlah tag gambar-gambar kawen kat FB dengan niat riak dan takbur nak jeleskan aku. Aku tak jeles pun. -_-




p/s: Panjang pulak la entry ni. Nak delete sayang. Berpeluh otak aku pikir ayat supaya tak tungging terbalik bahasa aku. Btw rasanya dah boleh tido kot. Makanan pun dah lalu large intestine kot.. 


Lots Of  Luv,
Fatin Aziz...

9 comments:

red jambu said...

loyer buruk sebelum tido. okey jugak tu. hihi.. ^^

fatin aziz said...

haha.. :D

Tengku Sue said...

^_^

atiera said...

hehehe.. lucu. tapi ok lar tu. teletubbies cute ape.. feveret masa kecik. x penah miss tgk ;)

Anonymous said...

hello, plz aid me, my printer cd r missplaced so i cani reinsstal vehicle drivers, plz offer me the on-line configuration.



My homepage: xerox phaser 8560mfp []

Anonymous said...

I purchased a second hand in Auckland NZD450.00 on top of that paid cartage duty n so on.
Damaged in transit from Auckland to Nadi to Suva Many companies handled it so do not know who to blame

Feel free to visit my web site - LG 42 LS56 Series

AZ Collection said...

Salam..

Jom singgah AZ Collection.. Mcm2 pilihan PEPLUM ade kat sini..
Dapatkan dengan harga yang SANGAT MURAH!! Nak tempah FELT KRAF pn blh.. Apa lagi? Jom la singgah sini https://www.facebook.com/pages/AZ-Collection/199515420202002..

Jom LIKE.. <3

Scalars said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

up to which time i m able to get this driver.

Here is my web site; xerox phaser 8560mfp - http://pravahaminfo.blogspot.co.uk/2011/04/sharepoint-20102007-interview-questions.html -