Saturday, October 27, 2012

November Is Coming

Glad to see you November..Hehe
Pejam celik pejam celik dah 2 bulan aku bergelar degree student. Dan berharap pejam celik pejam celik aku bergelar Ir. suatu hari nanti. Amin..Doakan ek.

Segala pahit manis aku lalui sepanjang bergelar pelajar universiti sejak di asasi sehinggalah masuk degree. Macam-macam dugaan aku lalui selepas SPM. Banyak air mata aku mengalir dengan result SPM yang tak penuhi target aku. Dengan UPU aku tak dapat mana-mana waktu lepas SPM. Masuk U pulak jadi culture shocked. Homesick je memanjang. Dan sekarang Tuhan permudahkan aku masuk U dengan dapat UPU first intake tapi course pulak yang aku tak suka which is engineering. Yang tak pernah langsung aku harapkan dan idamkan.
.
.
.
.
.

And after 2 months everthing going smooth. Syukur Alhamdulillah. Betullah Allah knows the best for me. Midsem test pun quite ok. Yes im admit, test was quite hard but Alhamdulillah i can go through it although this is not what i want. Hope i can get a good result. Kawan-kawan pun best, housemates and roomate pun best. Totally im happy with my new life. Totally im happy with the life as an engineering student. Totally im fall in love with engineering and totally im proud if one day my name will become " Ir. Nur Fatin Shazwani bt Aziz". Amin amin amin....

Dulu aku selalu bayangkan yang suatu hari nanti nama aku akan jadi Dr Fatin but now i hope my name will be Ir. Fatin. Jujur sebelum ni aku tak tau apa function orang yang ada gelaran Ir kat depan nama. Nampak tak betapa aku bencikan engineering aka engineer sampai benda alah ni pun aku tak tau but now barulah aku tau bila roomate aku explain satu per satu apa tu Ir. :P

 Mula-mula aku tak bangga if aku dapat gelaran tu tetapi sekarang aku mengharapkan lepas je grad aku akan jadi engineer bukan benda lain selain daripada ni. Tengok tak betapa aku terlalu bencikan bidang ni tetapi sekarang ni aku betul-betul fall in love with it although not 100% yet.

So kepada semua pelajar-pelajar SPM, do your best. Apa-apa pun berdoa. INGAT. "Jalan hidup kita yang pilih. Tetapi Allah yang tentukan." Jangan bersedih dengan jalan Allah kerana Allah mengambil benda yang bukan baik untuk kita sebab Dia nak berikan benda baik untuk kita yang kita sendiri tak pernah harapkan. Dan aku mengharap Allah SWT mempermudahkan segala urusan aku dalam hidup. Dia dah "tarik" cita-cita aku walaupun aku dah berada di jalan yang betul iaitu "sains hayat" dan aku berharap Dia akan memberikan sesuatu yang lebih baik daripada cita-cita aku yang pernah menjadi impian aku. Berdoa lah semoga hidup kita diberkati...Amin..

Good Luck to all SPM candidates. Do your best! Dont ever think about the failure because everyone can succeed! InsyaAllah....dan jangan sedih dengan jalan Allah...
From super duper cutie senior.. :P


Lots Of Luv,
Fatin Aziz...

6 comments:

Unknown said...

Insyallah, setiap perkara ada hikmahnya, mana tahu dngn course ni awak akan lebih berjaya dalam hidup :)

fatin aziz said...

InsyaAllah..amin..

Saiful Bakhtiar said...

Allah lebih tahu segala yg baik utk kita

Nizam Ijam said...

InsyaAllah.. amin :)

fatin aziz said...

agree!!!

fatin aziz said...

amin...:)