Saturday, October 6, 2012

Perempuan Memang Begini

Salam everyone.
Tengah sibuk print lecture notes, take a few minutes to update new entry then continue my duty back.
Nothing to be story just wanna to talk about girly things. Hehehe.

Since Im getting older, ( oh no i hate this!) I found that myself getting mature than before. Not too much. Just a little.

Bukti yang aku dah berubah 80% menjadi ala-ala perempuan sejati.

Semua ni benda yang aku akan bawa pergi mana sahaja. Especially jam, compact powder, perfume and purse. Yang lain cuma perlu ada dalam genggaman. Kalau tak ada, as soon as possible akan pergi beli.

Yang membezakan aku dengan orang lain ialah, kalau orang tu guna brand Silky Girl, semua benda akan beli brand yang sama. Tetapi aku TIDAK. Aku membeli ikut suka hati jantung limpa aku. Kalau compact powder, aku suka guna Silky Girl and same with perfume. Kalau lips balm, aku prefer Maybelline sebab tone warna ikut warna bibir. Tak terang sangat dan tak pudar sangat. Still boleh nampak yang korang pakai balm. Kalau jenama lain over tahap melampau, pakai sikit dah macam calit dakwat merah.

Shampoo pulak aku guna Rejoice tetapi perapi aku guna Sunsilk. Nampak tak betapa aku ni jenis membeli ikut suka hati jantung limpa aku?

Cuma cuci muka je aku guna Olay dan day cream pun Olay. TETAPI (ada jugak tetapi ni) untuk toner dan lotion malam aku guna Oxy. That's Me!!

Apa-apa pun Alhamdulillah sebab buat masa ni tak ada side effect la lagi. Aku pernah guna set Oxy and this product suits to my skin. Olay pun sama. Disebabkan nak beli satu set Olay memakan belanja yang melampau-lampau memandangkan aku belum bersuami so jimat-jimat la sikit. Ahaks! Jadi aku gabungkan lah dua brand ni menjadi satu. Major product tetap Olay, yang minor-minor aku beli Oxy sebab murah sikit. Haruslah planning dalam berbelanja. Barulah maju hidup!



"Aku adalah aku"
Tak perlu jadi orang lain sebab diri kita cuma ada satu dalam dunia.

p/s: Sambung print notes!!!

Lots Of Luv,
Fatin Aziz...

12 comments:

MéuzAngelo™ XXIII said...

kalau lelaki lepas mandi, pakai seluar pakai baju, setting2 rambut sikit terus keluar.. haha :p

fatin aziz said...

lelaki always easy..hehe

Cikgu Ma said...

sama akak pun...kalo jenjalan dekat x da la bawak bnda2 ni semua..tapi kalo jauh2 mesti bawak bedak, perfume, lip ice, eye-liner...hehe...jam pakai di tangan ^_^

fatin aziz said...

hehe..dah nama pun perempuan kak, mmg macam ni la..

Shafiqah Rashid said...

amboihhh, maken segak nahh. hikhik
pasni belanja pizza na? haha

fatin aziz said...

nampak sgt puji tak ikhlas..siap mintak belanja lagi..haha

Khalilah said...

Kan... Alhamdulillah jadi jadi perempuan...;)Inilah 'perkakas' rutin yg tak dapt dipisahkan.

Anonymous said...

perempuan, kalau dalam beg tu macam-macam ada...

Everything's Everythings said...

yup2, tak kisahlah mcm2 product pun yg penting sesuai utk kita ^^

fatin aziz said...

bersyukur dengan kurniaan Tuhan x perlu nak tukar2 jantina apa smua..hehe

fatin aziz said...

beg lagi besar lagi byk barang..hehe

fatin aziz said...

betul2 asalkan tak ada skin irritation...