Friday, April 5, 2013

Peminat Sushi Yang Tak Berapa Minat

Yyuuhhuuu..anybody here??
Assalamualaikum..

Jujur aku cakap aku tak minat sushi. First time aku makan aku tak ingat tapi yang pasti memang dah lama. Waktu aku beli tu aku teringin gila sebab orang lain makan macam best je. Ngap sana ngap sini. So memandangkan aku selalu shopping kat TESCO (gaya orang pentingkan bajet), aku pun belilah sushi kat tesco tu. 
Last-last....


Aku makan satu je, tu pun yang paling kecik and the rest ayah aku yang makan. Ayah aku ni jenis yang makan semua. Tak kira orang bagi apa pun kecuali batu dengan kertas. Waktu holiday kat Sabah pun rumpai laut dia makan sebab nak try katanyeerrr....

But now..



Aku dah mula makan balik. Semua ni gara-gara kawan aku. Dulu waktu kitaorang lepak kat SUNWAY PYRAMID kot kalau tak silap, dia pergi beli sushi. Lepas tu kita orang share berempat. Dia makan macam sedap je. Seketol seketol dia masukkan dalam mulut. Aku dengan yang lain terkebil-kebil je tengok.


Lepas tu la baru pintu hati yang suci lagi murni bak minyak masak cap buruh ni terbuka untuk beli. And its a miracle sebab aku boleh makan tanpa nak uuwweekk uuuwwweek!!!

Then, last week aku beli lagi. Kali ni portion dia besar sikit. Aku habiskan semua sebab tak ada siapa pun teringin nak makan sushi. Agaknya kena bawak pergi Jepun kot sekali biar diorang rasa sushi sebab terpaksa takde makanan lain :P


It's Ribena!! I love purple that's why i bought these.. :D


Colour also affect me to eat something. Wakaka..



p/s: Direhatkan sebentar entry "cerita manis bak gula-gula kapas" final part. Alasannya taknak readers boooorrriiinnngggg!!! Btw midsem break bermula..Ready depan laptop ye read all my entries the whole week ni. Hehehe :P

Lots of luv,
Fatin Aziz...


19 comments:

aalamaz said...

hye.check out my blog :D

zeera lily said...

try kt sushi king... lg sedap..
sy baru wt entry mkn sushi..jmput baca..
http://belogzeera.blogspot.com/2013/04/10k-page-view-wow-sangat.html

fatin aziz said...

teringin nak try gak..tapi family tak suka makan so rasa mcm membazir je beli yg sushi king tapi makan sorang..hehe..so beli yg tesco je la..:P

Mysara Ab Rahman said...

kte dh pernah try tp tekak ni mmg xbley nk trime la..
1st time try pn dh nk muntah..then no 2nd time! haha

fatin aziz said...

haha..1st time maybe rasa mcm tu..try lagi for the 2nd time..hehe

Unknown said...

Masa zaman student selalu lepak makan shushi ngn kawan kawan. sekarang dah jarang T_T..

Nabeel Fikree said...

saya suka beli sushi yang kat groundfloor klcc tu. nak muntah pun ada bila benda alah ni cecah mulut.

fatin aziz said...

@nabeel fikree mula makan dulu pun nak muntah gak..rasa mcm makan benda tak masak..hehe

Luqman Zakaria said...

sy mmg xleh mkn...xpernh try tp no no no..

fatin aziz said...

haha.. :D

Unknown said...

pernah gak rase sbb nmpk cam sdp..tp bile masuk tekak tu xleh nk trime...hihi

Unknown said...

nyum-nyum sedap! :D

datang singgah sini DAN follow :D


jangan lupa join contest pertama dari saya. ;)

http://diarionlinenurul.blogspot.com/2013/04/contest-header-paling-meletop-2013-by.html

Cik Tanpa Nama said...

perrrghhhhh fatin!!!jahat la....lapauuuu dahsekarang ni tgok gmbr makanan..huhu

fatin aziz said...

@ummi zaidin..tu la mslhnya bila mkn xleh trima mcm mana la yg suka mkn sushi tu..haha

fatin aziz said...

@nurul yuyu..suke sushi ek?? :D

fatin aziz said...

@cik tanpa nama..klau lapar pergi beli sekarang sebelum kempunan..hehehe :P

Cik Tanpa Nama said...

hehehe suspen ye sis? meh la try collegen rumpai laut... :)

Unknown said...

seriously,,
kalau ika lah..
kalau ika jumpa bnda yang dicmpur dgn rumpai laut..
ika x nak mkn ..
uwweeeekkk.. x sedaaapppp...

fatin aziz said...

@waddah jannah..saya pun dulu tak mkn jugak. nak muntah makan rumpai laut. tapi sekrang xde la suka sgt tapi bleh la telan dengan senang tnpa kerut2 muka..hehe