Monday, February 4, 2013

Colour Blocking & Colour Pastel

Assalamualaikum :)

Kali ni aku nak bercerita FESYEN ye. *bajet aku ni pandai berfesyen*
Sekarang ni macam-macam fesyen dah ada. Macam tu macam ni. Gaya tu gaya ni. Sampai aku pun pening keluar jejalan tengok macam-macam ragam manusia. Pelik pun ada. But thats what we call FASHION!! 

Sekarang ni yang makin pelik tu la fesyen sebenarnya. Kalau dulu badut je berkelakuan pelik. Sekarang ni tak payah cari badut dah, keliling pinggang badut berlonggok.


 Tak ke macam badut korang tengok? Cuma tambah hidung merah je. Tapi kan..kan...kan..
aku pun kadang-kadang ikut jugak Ahaks!

Tapi tak ada la extreme macam gambar ni. Belum pernah lagi la aku keluar tudung warna merah, baju warna biru, cardigan warna purple, seluar warna oren, kasut warna hijau. :P

Jangan pulak jumpa aku kat mana-mana, genting ke, sunway lagoon ke tetiba pergi mintak belon kat aku. Aku siku kepala korang habisan-habisan sampai korang tak mampu nak angkat kepala lagi dah.

Tapi sekarang ni aku sudah dipengaruhi dengan warna-warna PASTEL

Lembut kan warna-warna pastel ni selembut diriku yang begitu berharga. Ahaks!
Dulu aku tak suka warna pastel sebab macam baju buruk. Ye la pudar je warna. Perasaan pun jadi pudar kan. Tapi betul la cakap orang fesyen ni kan macam roda. Dia berputar. Yang lama akan jadi trend baru pulak dan begitulah sebaliknya. Ingat hidup manusia je ibarat roda? Fesyen pun RODA jugak :P

Aku mula minat pastel ni sejak......

tengok Irine Nadia ni kawen. Irine guna semua warna pastel. Dia gabungkan pink dan biru. Pandai kan dia pilih warna. So sweet. Dari situ la aku mula minat warna-warna pastel ni. :)

Cantikkan? Haish aku nak pergi mencari barang berwarna pastel la plak.. Muehehe :)


Eh3...Bulatnya mata? Anak siapa la ni? Nampak sangat saje je jegilkan mata sebab taknak nampak sepet. Muahaha..

Jangan panggil aku badut sebab tudung biru baju oren. Korang ingat aku suka ke pakai pelik-pelik ni? Tapi pakaian aku dah diluluskan oleh my fashion designer (my ummi) so aku tak malu lah nak jalan depan orang ramai. Yang pastinya tak ada orang pun datang dekat aku mintak belon..Muehehe

p/s: Bak kata pereka fesyen dan para artis, nak pakai pelik-pelik ni kena berani TETAPI jangan jadi mangsa fesyen!!!

Lots Of Luv,
Fatin Aziz...

14 comments:

y i e n said...

suke lagi color pastel drpd color block :)

fatin aziz said...

nampak lembut je kan.. :)

red jambu said...

kalau saya nak keluar, kne ikut mood la. nak pkai wane block or pastel.hihi

fatin aziz said...

mood tu penting..kadang2 duduk depan almari tu pun berjam nak pikir nak pakai ape..haha

Cik Fie said...

color pastel cantik n lembut je :)

Miss Zahirah said...

suka kaler pastel sbb sgt soft.. ;)

Unknown said...

PASTEL lembut..semua org ssuai pakai..ahaha.. tpi yg terang benderang colournya..agak was2 nak paakai..tak selesa

Unknown said...

Saya suka makan makanan yang berwarna pastel sebab nampak sedap.. =P

blogwalking from http://beritaremajaonline.blogspot.com/

fatin aziz said...

@firdaus sazali..tetiba cakap pasal makanan.hehe

Unknown said...

Betul! Wrna lembut cantik. Bella pun suka

Diari Si Froggie said...

betul2 fashion sekarang nie dah macam hape dah.. haha. serabut kelakar je tengok.. suka yang simple dan tutup aurat.. Warna pastel memang lawa.. lembut nampak tenang je kan? atoto.. comelnya dia mata bulat. :)

fatin aziz said...

mata bulat buatan tu je..hahaha

Razil Tahir said...

saya pun baru tulis pasal color blocking tapi untuk lelaki...
hahahahahah kebetulan...

fatin aziz said...

@Razil Tahir owh yeke..kebetulan kan hek3 :P