Thursday, February 14, 2013

Memang Tak Elok Tapi Dah Teringin

 Haaaaa...
Asyik penuh dengan segmen dan contest segala bagai, sekarang kita ubah ke arah personal atau lebih tepat kehidupan seharian aku yang amat menggembirakan..kononnya..

Hari tu aku balik kelantan cuti CNY tapi aku tak celebrate la sebab aku ni cuma berdarah je cina tapi family semuanya totally Islam(melayu). Tak ada yang cina pun. Kalau kelantan memang syurga makanan la. Everytime balik kelantan konfem aku akan siapkan list untuk makanan..

Akok (checked)
Nasi Kerabu (checked)
Ayam Percik (checked)
Nasi Berlauk (checked)
Soto ( checked)
Satay (checked)

Banyak kan. Balik cumalah 5 hari je kalau seminggu panjang lagi list tu.

Kalau raya penimpang tu pecah sebab tak dapat nak menampung berat   (-_-)

Tapi aku bukan nak cerita pasal CNY ke apa. Yang aku nak cerita ada la satu petang ni aku makan kat pantai. Tak sah kalau balik kampung tapi tak pergi pantai. Sia-sia la kalau rumah tok nenek depan pantai kan. Adik aku pun pesan la maggi kari..

Korang expect ape?

Mesti la meggi kari yang buat sendiri tu kan.

Tapi yang adik aku dapat, meggi perencah kari. Tambah ayam, tambah telur. Yang tu kat rumah pun boleh buat. Adoyaiiii..

Yang adik aku pun satu yang order pelik-pelik apasal. Dah tempat tu warung mana la ada benda yang complicated tu.



Ni meggi yang aku wat sendiri. Tak tahu lah kenapa malam semalam tetiba nak sangat makan meggi. Yang pasti aku tau meggi tak elok makan selalu. Tapi dah teringin tak ingat dah semua tu. Lagi satu, bila malas nak turun beli makanan bila stay kat hostel, memang meggi la aku baham. Then bila nak jimat belanja, meggi lagi yang aku baham..Hehehehe..




Nah gambar lagi satu. Saje je nak buat korang terliur walaupun hakikatnya nasi putih + ikan kering jauh lebih sedap..Wakaka..


Aku kalau dah masak meggi memang sebakul cili aku letak. Lepastu hingus keluar bak air terjun yang laju je turun ke bawah.

Adik pun sibuk memerli

"sedap sangat ke meggi kak fatin masak tu sampai nanges2 makan meggi?"

!@##$$%%^&**^%@@$%^&*&^$#@$%^&*
(malas layan orang yang selalu tak puas hati )



SEKIAN


Lots Of Luv,
Fatin Aziz...

32 comments:

admin said...

setuju! maggi takde khasiat. tapi dah macam ketagih. :D

www.aingraphic.my

fatin aziz said...

kan..bila xde apa nak mkn mesti meggi padahal dah tau tak elok..hehe

Unknown said...

kelatan area mane ek???
Maggie..last choice for U students....time2 pokai yg keparat trpaksa makan, nak diamalkan x boleh lah.......coz junk food quite dangerous for us

MIS said...

waaa...bestnya makan magie..
teringinn pulak nk makan..

jom --->> http://iss-life.blogspot.com

fatin aziz said...

kelantan area bachok dgn kota bahru..
kelate jugak ke???

fatin aziz said...

@iss pergi dapur buat..hehee

Unknown said...

Sayo duduk KB area WCY...hehe
Baru g bachok marim....kampung go namo rima eh??

fatin aziz said...

@nadzim kampung kat kelantan. sya dengan family tinggal kat perlis.
kampung perupok satu dan satu lagi umah depan pantai irama.. :)

Unknown said...

Maggi... dulu.. kini... selamanya...

fatin aziz said...

hehehe..mcm iklan la plak :)

Anonymous said...

kalu balik klate conform cari nasi krabu ngan mee celuk. auw2...

fatin aziz said...

betul! nasi kerabu konfem cari.. :)

Amaliena Ros said...

kalau lama tak makan, memang terliour jugak nak makan maggi tu kan..:)

fatin aziz said...

mmg pun..walaupun tak suka mkn meggi tapi bila lama tak mkn jadi terliur :)

Unknown said...

dulu terbaca pasal bad efek megi..pastu tekad tak nak makan dah ..last2 benda tu jgak yang masuk dalam perut..huhu

fatin aziz said...

haha..walaupun tau benda tu tak elok still lagi nk mkn kan..hehe

Unknown said...

itu la pasal..dah bertekad tak makan sbb ada kimia segala..tapi ttp sedap masuk dalam mulut.. aptb..hehe

fatin aziz said...

haha..asalkan tak selalu makan sudah la.. :)

Anonymous said...

huhuhu..dulu zaman study mmang megi la fenomena popular students..tapi sekarang dah jarang makan megi sebab dah bertukar status sebagai pekerja..memang megi tak sentuh langsung since abis study..rindu jugak megi,tapi takkan makan...ekekekeke..

fatin aziz said...

tu la dulu waktu sekolah jarang jugak makan meggi sbb tak suka sangat. tapi bila masuk u ni walau tak suka tetap makan sbb nak jimat..hehe

y i e n said...

alooo~ tengok megi, kite pon jadi teringin pulak *sobs sobs*

fatin aziz said...

pergi dapur masak..hehe :)

Dingdang said...

megi memang sedap bila perut tengah lapar giler2.

fatin aziz said...

kalau dah lapar semua akan jadi sedapp :)

Shakirah said...

bila saya n adik2 makan maggi, kene marah ngan umi ! haha..sbb tulah saya dh biasa x mkn maagi kot. ^^ *kecuali tedesk kat asrama hehe

fatin aziz said...

kat asrama mmg boleh elak la...ni pun sma kalau umah berperang dgn ummi kalau nak mkan meggi. tapi bila teringin sgt baham je..hek3

Hanim Irsyad said...

anim akan megi bila da lame tak mkn. mmg akn teringin nk mkn. haha

fatin aziz said...

itu sudah pasti..teringin tu tetap akan datang..hehe

MAMA AINUL said...

awk buat sy lapar :o haha

fatin aziz said...

haha..makan la sekali lagi.. :)

Anonymous said...

haah.semua fav akak jgk tu..sbnya akak org tganu..lebih kurang je mknan die dgn kelantan..lg 1 asal balik kg mesti kena pgi pantai makan sotong celup tepung..=)

fatin aziz said...

akak sama dengan fatin sbb setiap kali balik mesti kna mkn sotong celup tepung kat pantai. klau tak mmg tak sah!..hehe