Tuesday, February 5, 2013

The Best Honeymoon Places For Me

Assalamualaikum :)

Wah tajuk gempak gituww. Gaya macam esok malam je akad nikah, ni sekarang tengah pakai inai penuh jari. Wakaka..

Hasil tengok cerita JODOH yang Scha Al-Yahya berlakon terus bersemangat nak taip entry. Kalau tak asyik dok perah otak pikir ala-ala nak tengah jawab soalan SPM esei sejarah tentang tamadun Mesir segala bagai.

Korang nak tau tak yang aku waktu kecik-kecik mesti berangan nak pergi somewhere yang best-best. Korang pun sama jugak kan... Apa orang cakap? "angan-angan mat jenin ek" . Tapi kadang-kadang tu tanpa angan-angan kita tak berjaya. Bermula dengan angan-anganlah kita berusaha supaya ia menjadi kenyataan. Ye dak???

So jom tengok tempat yang aku teringin nak pergi. To girls jom share favourite place yang korang nak pergi and to boys just keep silent and save in your memory which one is favourite place for your future wife. Kot la "future wife" TERkomen kat blog aku ni ke ATAU korang TERjumpa pasangan kat blog aku ni. Wah boleh jadi matchmaker ni. Ahaks!

YANG PERTAMA
 "MALDIVES"

Aku suka laut. Sebab nampak tenang dan rasa macam nak terjun je. Dah tak peduli ada paus ke apa yang penting boleh terjun. 


YANG KEDUA
  
"ITALY"

Sebab aku teringin nak pergi Itali ialah (ayat macam nak jawab soalan bm la pulok) sweetttt. Sweet je kalau aku boleh nak sampan tu. Oh romantiknya!!! Gedik untuk satu saat...

YANG KETIGA
"PARIS"

Orang lain mesti letak Paris no 1 kan. Alasan sebab kota cinta. Aku peduli apa kota cinta ke kota benci ke. Yang penting aku dapat pergi tempat yang aku nak pergi. Actually kan kalau pergi Kota Sarang Semut  dengan yang tersayang pun jadi kota cinta jugak kan. Muehehe :P


YANG KEEMPAT (last dah tak payah banyak2)
"SYDNEY"

Yang ni aku no komen. Aku pun tak taw apsal aku pilih Sydney. Maybe sebab abah aku cakap best kot. KOT je la.

So,

"Dear my "future husband" yang entah bila akan muncul hanya Allah je yang tau, tolong pilih antara 4 ni ye. Selain daripada tu reject awal. Tapi kalau tak boleh jugak nak pilih antara empat tu hanya ada satu je pilihan lain iaitu....."








supaya aku boleh lepaskan perasaan geram dan marah dengan shopping sebab tak dapat pergi holiday kat tempat-tempat yang aku nak pergi. T_T
(but make sure pergi waktu sale, baru best aku lepaskan geram!)




Calon "future husband" yang memang takkan jadi hak aku.
(undian dibuka...Korang boleh mengundi. Dah macam cerita Jodoh la pulak :P)

1) Aiman Hakim Ridza

2)Afiq Muiz

3) Dazrin


Wakakaka..Mimpi la sorang-sorang fatin..
Wassalam...


p/s: Story ni tiada kena-mengena dengan yang hidup mahupun yang telah mati. Hanyalah suka-suka sekadar mengeratkan silaturahum antara blogger. Segala kesulitan dan ketelanjuran harap dimaafkan...

Lots Of Luv,
Fatin Aziz...


22 comments:

Unknown said...

hehe..chomels la awak neh..hehe.. :D btw France best sgt! u should go there nnt honeymoon ok dear..n yg calon2 future hubby to smuanya padan dgn u dear..heee.bagai pinang dibelah belah :) sweet! keep blogging.. ^___^

fatin aziz said...

@Seneorita France akan pergi jugak nanti kalau ada rezeki..hehe..semua padan ek? kembang kuncup je..wakaka..:P

suwara entertainment said...

semua tempat2 tu mmg tersgtlah best n romantik! teringin gak nak pergi honeymooning kt sana2 tu. awk mmg comel la :)

fatin aziz said...

bestkan..mcm nak lompat2 je masuk dlm gambar tu..haha..btw thanx :)

Unknown said...

Bella suka italy. Nak p italy! Sna lbh romantic dr paris

Unknown said...

hahaha...comel je entry nie. nak2 gmbar2 dgn jejaka tu.


kila nak pegi istanbul...sebab terpengaruh dgn cite istanbul aku datang =.='

fatin aziz said...

@Kila Lala. Mula2 ingat nak letak istanbul gak. tapi search gmbr tak menarik so tak pilih la.ahaha

fatin aziz said...

@Cik Bella..btol2 Italy lagi romatik kan..hehehe

RadhiahIlyas ッ said...

perannciiis aku datang , uhuk :)

Unknown said...

first destinasi luar negara yang saya nak bawak isteri kesana adalah Mekkah dan Madinah... selepas 2 pergi lar mana-mana ok jer.... ^_^

Dahlia Daffodil said...

aq igtkan btol2 la 2 calon suami ang.hahahaah..
btw,tmpat2 mcm 2 mcm best ja.hehehe ^^,

fatin aziz said...

haha..kalau btol mcm mna??haha..mestilah best klau tak aku tak pilih..wakaka :P

Fatin said...

nak p haneymoon kat tempat pertama tue...best>>> nice blog

fatin aziz said...

haha..jom3 kita serbu maldives..hehe

Unknown said...

Sy dgn bakal pulak masing masing nak tempat bercuti yang berbeza. huhu. acano tu ;)

fatin aziz said...

pergi je 2 tempat..senang..haha..ataupun main gunting batu kain..haha

Afri Ismail said...

Thanks!! dah follow blog awak balik
Bestkan semua tempat tempat tu...

Blog update!!! Jom follow blog saya and will follow blog awak balik. TQVM http://nurafcrownambasador.blogspot.com/2013/02/malay-colloge-kuala-kangsar-kolej.html

Unknown said...

comel.. hehe.. btw, rugi x join GA ohsem nih!!! :D

http://sogoodyetsobad.blogspot.com/2013/02/fabuloous-giveaway.html

http://sogoodyetsobad.blogspot.com/2013/02/first-birthday-giveaway-by-merah.html

nabila biela said...

npe amar asyraf yg dlm citer setia hujung nyawa tu xde??haha

fatin aziz said...

@nabila biela sbb dia tunang org so xnk kacau..haha

Cik Tembun said...

fatin, try search 'niagra falls'..cantikk tau air terjun dia..kalu xsalah kt canada kot..:)

fatin aziz said...

ye ke?? nanti nak search..boleh masuk list nanti ni..hehe