Wednesday, February 6, 2013

Kisah Strawberi Aku Waktu Sekolah

Assalamualaikum... 


Kawan: Wei Fatin!!!*sambil jerit2*

Me: Ye? Apsal jerit-jerit. Kat sebelah ni je kot.

Kawan: Cuba tengok si F tu...*mata terus tengok budak hot tu*

Me: A'ah dah tengok. Apsal? *pening aku nak hadam kata-kata dia*

Kawan: Tengoklah dia minum air apa tu...

Apa kaitan dengan aku nak tahu apa budak laki tu minum. Nak jaga hati kawan tengok je la.

Me: Dia minum air Dutch Lady Strawberi. So?

Kawan: Wei PINK kot...

Still tak dapat tangkap. Aku kan "nerd" waktu sekolah.

Me: So kalau pink pun kenape? Strawberi kan pink. Takkan nak letak color biru lak.

Kawan: Bayankanlah lelaki badan tough. Budak hot sekolah minum air dutch lady strawberi warna pink. Eeeuuuwww!!!

Me: A'ah la. * terus teruja* Tak macho la. Tak sesuai dengan badan tough...



BUT NOW


Bila aku pikirkan balik. So What? Suka hati la dia nak minum air apa pun. Tak ada istilah Dutch Lady Strawberi untuk perempuan je. Then baru aku terasa betapa fikiran tak maturednya aku waktu tu.Hurrrmmm...


Kelemahan aku ialah aku tak boleh tengok benda cantik-cantik ni terjuntai. Aku rasa nak petik je. Aku tak berpeluang lagi petik strawberi sendiri. Adik aku je pernah. Kat rumah aku ni banyak pokok-pokok bunga. Ummi aku memang suka bab2 gardening ni. Hias-hias taman. Tak macam anak perempuan dia yang lebih suka merosakkan taman. FAKTA!!!

Bayangkanlah...Setiap kali pokok Orchid berbunga, ummi tak sempat lagi tengok bunga tu. Aku dah petik. Pokok bunga ros tak pernah tahan lama kat rumah ni sebab setiap kali berbunga je aku petik. Pokok cili pun sama. Cili tu tak sempat nak merah aku dah petik sambil terlompat-lompat.

"Ummi..Ummi..Nah cili ambil buat sambal belacan"

Padahal cili tu kecik je lagi. Aku memang sakit jiwa sikit. Tu tak masuk lagi pokok limau nipis. Limau tu baru je nak rupa macam limau, aku dah petik. Sebab tu sekarang pokok limau tu tak berbuah dah...

Nasiblah kan dapat anak macam aku..Wakaka..


 
Saya obses dengan strawberi that's why aku beli bantal strawberi ni!!!!


Wassalam...


Lots Of Luv,
Fatin Aziz...

6 comments:

nabila biela said...

haha..strawberry mmg comeyy...sy pom suke^^

Noor Adibah said...

terima kasih jadi follower ke 499!
tuu awak ditag tuu kat belog kite
http://ibahpanda.blogspot.com/2013/02/akhirnya-follower-ke-500-yayyyy.html

fatin aziz said...

thank u adibah :)

Strawberi_ungu said...

ajak member2 pg holiday dekat cmrn...
so dapat lah merasa petik buah tu..hehe
cmrn mmg best lah!!

fatin aziz said...

dah banyak kali dah pergi tapi xde peluang lagi nak petik sbb first2 melantak aiskrim dlu..hehe

Unknown said...

suka strawberry... =)





_____________________________________
www.feezzyfz.my